Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K80l48á24r68a 14T16r61n12k70o74v72á 3284909814889

Karma, děti neumějí pravopis a trojčlenku, ale budou se školit čím dál tím déle.

Škola má vzdělávat, vychovávat mají rodiče.

+5/0
14.9.2017 18:19

J30a53n 92R23á47ž 1739223834720

KARMA!

+2/0
14.9.2017 17:44
Foto

D43a31l65i76b55o79r 43B20a57r29t88o43š 5134860947459

Dřívější osmiletky se prodloužily o rok, ale objem vědění se nijak nezvýšil – ba naopak.

Zdroj: http://blahastanislav.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=623669

dokažte tohle vaše tvrzení...děkuji..........

0/0
14.9.2017 16:05

J59a13n 86R98á62ž 1289743804270

Jdnoduché: Já jsem absolvoval osmiletou střední školu (tak se to oficiálně nazývalo) v roce 1958 závěrečnou zkouškou. Můj bratr absolvoval v roce 1962 devítiletou základní školu, ale nevšiml jsem si, že by jeho vědomosti měly vyšší úroveň a lze to dokázat i tím,že osnovy školy na kterou nastoupil byly stejné jako měla škola na kterou jsem nastoupil já, tudíž nikdo nepředpokládal, že znalostní úroveň "deváťáka" v roce 1962 byla vyšší než byla znalostní úroveň "osmáka" , který absolvoval před třemi lety..

0/0
14.9.2017 17:29
Foto

D70a97l47i11b88o92r 68B63a51r35t82o49š 5844560907419

to není důkaz.....prostě váš bratr se nerad učil.........ale u něj ve třídě byly děti 3x více naučené než vy.....jen on ne.......

A co se týká pak následné střední školy...je to opět jinak.........komunisté snižovali požadavky na děti protože jejich vlastní děti moc chytré kaše nesnědli...takže zde vaše porovnání opět pokulhává....a k tomu ještě skutečnost, že ve školství nejde dělat změny jak na běžícím páse..prostě přestavíte výrobní linku a je to...to jde v průmyslu ale ne ve školství..tam nepracujete s tupým materiálem ale s lidmi.......a s tím jak je rodiče svými dělnickými řečmi neblaze ovlivnili.......ale to je na velmi dlouhou debatu a rozbor všech vlivů..........

Musel byste porovnávat..jiné věci..........například je to tak, že se ví, že se v dnešní dob zvyšuje vědění lidstva na DVOJNÁSOBEK za pět let...........a tak je nutné v rámci dělby práce mít velmi úzké specialisty.............proto také oční doktor neprovádí operace mozku....a tak je jasné, že naše individuální vědění je omezené kapacitou našeho mozku...ale vědění lidstva neustále roste..a určitě víte jak rychle stoupá řada násobků dvěma........

dnešní vědomosti ekonomů jsou několika násobkem toho co věděli před 50 lety..a to platí i o medicíně........a o všem dalším....i technologie stavby automobilových motorů je dnes na naprosto jiné úrovni než před sto lety...a tak je jasné, že tito lidé musí vědět mnohem mnohem více..jinak bychom ještě pořád jezdili motorem o výkon 1.5PS

No a to nejdůležitější...téměř nikdo na svět před 50 či 60 lety neuměl programovat počítač...a ani používat a o mobilním telefonu ani nemluvím............a tyto věci musel někdo vyrobit a ten někdo musel vědět více než ti před ním.............kdyby toho uměl méně, nedokázal by to............

a nyní mi dokažte opak

0/0
14.9.2017 17:50
Foto

V61l69a71d92i54m26í65r 97A76i86m 5703347833198

Pane Bartoši, neposuzujme nešťastné reformy z let 1960 a 1968 - současní učitelé se k nim nemohou vyjádřit. Ale poslední prodloužení ZŠ v roce 1996 opravdu nebylo šťastné. Když použiji vaši terminologii, tak to nebyla "přestavba" vzdělávací linky, ale pouze její prodloužení bez přidání další hodnoty. Vzpomeňte si na dva tehdy uváděné stěžejní "důvody":

1. Dokončení povinné devítileté docházky bez přestupu na jinou školu.

2. Obecná snaha o prodloužení vzdělávacího procesu, což mělo pomoci řešit problémy s nezaměstnaností mladých lidí.

Mohu vás ujistit, že úroveň znalostí absolventů devátých tříd byla zpočátku naprosto žalostná a výsledný efekt dodnes neodpovídá o rok prodloužené době strávené na ZŠ.

Ve svém příspěvku se snažíte tuto úpravu zdůvodnit nutností vstřebání většího kvanta znalostí. Pokud tomu tak bylo, pak ale musíme konstatovat, že se "dílo nezdařilo". Prohlédněte si, prosím, současné maturitní testy a porovnejte je s kdysi běžným standardem. Podobně tristní je porovnání tehdejších osnov s dnešními vzdělávacími plány.

Já zde nějaký posun výš nevidím.

+3/0
14.9.2017 19:35
Foto

D24a55l84i58b83o80r 94B19a68r35t29o78š 5614610227959

Nevím, proč nechcete posuzovat reformy z dané doby..o té době byla řeč.........bratr a Ráž jsou z té doby..a tou dobou argumentoval...............

Vidíte já ho vidím..například v jazykové výuce.........je mnohem lepší a žáci se naučí mnohem více............

kolik byste si představoval, že budou žáci umět za necelých 10 měsíců výuky navíc........přeříkají Kanta nazpaměť nebo co jste si představoval........???......

čí jej to vina...když na pajďáky chodí většinou ti, kdo se na jinou školu nedostanou........

a když jsme u toho já vás neznám, dal byste mi pár faktů o sobě, tedy jestli jste učitel, co a jak dlouho jste učil a kde.... tak podobně...nebo něco co vás opravňuje k takovémuto soudu..........

A jste si jist, že učitelé na ZDŠ se neustále vzdělávají a jsou schopni žákům dát více vědomostí::::::::: a jak je to na gymplech???

0/0
14.9.2017 21:15

P74e55t95r 67K10o58r13e87c71k54y 2423497333111

..jen poznámku, abychom byli konkretní ..toto je dílo sociální demokracie....[>-]

+5/−2
14.9.2017 14:53
Foto

R31a43d78e41k 20P36o64l36i71c19k45ý 6521103451724

Nikoliv, je to dílo celé vládní koalice

+2/−3
14.9.2017 14:55

P75e64t13r 84K80o22r24e38c26k18y 2653527963851

pani Valachová a CSSD

+4/−1
14.9.2017 17:33
Foto

R39a48d55e84k 66P14o85l98i29c51k85ý 6411473831864

Paní Valachová mohla prosadit jen ty zákony, které podpořila celá koalice.

koalice se dohodla na personálním obsazení....

Cokoliv co udělala vláda je dílem celé koalice, všechny neúspěchy počínaje propadem investic, zvýšením daní (respektive zrušením zákona o jejich snížení od roku 2015), zvýšením počti úředníků, zvýšením byrokracie... i případnými úspěchy, které si ale nějak nedokáži vybavit

0/0
15.9.2017 13:45

J31a57n 57R66á24ž 1959883384630

Za stav školství je primárně odpovědný ministr školství.

Na tom, jací exoti rezort školství dostali od vlády na starost ( např. Pilip, Buzková, Kuchtová, Bursík, Dobeš, Valachová) , je vidět, že vzdělávání nebylo prioritou žádné vlády od doby, kdy byl ministrem Petr Piťha v roce 1992.

+4/0
14.9.2017 17:43

P52e88t17r 15K62o32r54e82c66k49y 2423697893661

..je mi to líto ale nezbývá než souhlasit...ale bohužel se domnívám,že jednorázové injekce do školství není řešení, navíc bez nalezení zdroje...

0/0
14.9.2017 18:07
Foto

D42a41l85i75b45o61r 98B49a73r39t50o93š 5604170857819

jak může být někdo zodpovědný za resort kde je nutné plánovat na 25 let dopředu a když tam ministři sedí něco málo přes rok a navíc každý z nich se chce především sám zviditelnit a přeorá z politických důvodů vše, co bylo uděláno před ním??????????????????????????????? a po něm opět a po něm opět..........

Celý tento systém přeorávání školství mělo je jeden cíl...naše školství zničit a vychovávat hloupé lidi...protože těm se snáze vládne.............a to byl u vesla Klaus a jeho klika..........tak si to přeberte..........

0/0
14.9.2017 21:19



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.